تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران 88959591

تعمیرات تخصصی لوازم خانگی سراسر تهران

تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران 88959591

تعمیرات تخصصی لوازم خانگی سراسر تهران

خدمات شرکت آی پی امداد با بیش از نیم قرن تجربه و دارای 50 نمایندگی مارکهای ایرانی و خارجی شامل تعمیرات ، نصب و راه اندازی یخچال فریزر ، ساید بای ساید ، یخچال صنعتی ، یخچال صندوقی ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی ، اسپیلت ، کولرگازی ، چیلر ، مایکروویو ، مایکروفر ، اجاق گاز ، جاروبرقی ، هود ، آب سردکن ، آبمیوه گیری ، اتوبخار ، توستر ، وسایل جزء و کل آشپزخانه و... 24 ساعته در محل می باشد.
تلفن نمایندگی ها در سراسر تهران
شمیرانات : 26154968
شمال : 22729703
سعادت آباد : 88972005
شهرک غرب: 88972002
شمالغرب : 88986181
مرکز : 88959591
غرب : 44840509
شرق : 77170036
جنوب : 66715774
24 ساعته : 09123336936

  • ۰
  • ۰

علت فاسد شدن مواد غذایی در یخچال
مواد غذای بدون یخچال ماندگاری زیادی ندارند و به سرعت دچار فساد خواهند شد. اما در یخچال نیز گاها شاهد خراب شدن مواد غذایی می شویم، علت فاسد شدن مواد غذایی در یخچال چیست؟ فساد مواد غذایی در یخچال علت های زیادی دارد. در ادامه با 9 علت شایع فاسد شدن مواد غذایی در یخچال آشنا خواهید شد.

علت فساد مواد غذایی در یخچال

1. غذا برای همیشه در یخچال نمی ماند!

زمان یک عامل مهم و تعیین کننده در نگهداری بهینه مواد غذایی است. اگر به دلیل تنبلی یا مشکلات روزانه غذای خود را در دمای اتاق بگذارید، باکتری ها فرصت تکثیر و فاسد شدن غذا را خواهند داشت. به همین دلیل غذا خیلی سریع تغذیه و بو می شود.

برای جلوگیری از فساد مواد غذایی در یخچال چه باید کرد؟

غذای خود را به موقع در یخچال قرار دهید تا از یافتن فضای کافی برای تکثیر میکروارگانیسم ها جلوگیری شود. به یاد داشته باشید که هر چه این فرآیند را بیشتر به تعویق بیندازید، باکتری های بیشتری تکثیر خواهند شد.

۲. غذا را بیرون از یخچال نگه دارید!

دو ساعت نگه داشتن غذا در دمای اتاق، خطر ورود به «منطقه دمایی مشکوک و خطرناک» را افزایش می دهد. محدوده دمایی خطرناک به دمای بین 4 تا 60 درجه سانتیگراد اشاره دارد. در این محدوده دما، باکتری ها می توانند سریعتر رشد کنند. حتی اگر هوا گرم باشد، بیش از یک ساعت نمی توان غذا را بیرون گذاشت. باید دقت کنیم که دمای داخل یخچال زیر 4 درجه سانتیگراد باشد. این درجه بهترین دما برای یخچال است. اگر غذایی که به گردش در می آوریم بیش از یکی دو ساعت از یخچال خارج شده است و برای نگهداری غذا به یخچال دسترسی نیست باید آن را دور بریزیم و خطر فساد غذا را تحمیل نکنیم.

محتوای توصیه ای: چرا دیواره داخلی یخچال الکترولوکس برفک می زند؟

3. روش یخ زدایی شما اشتباه است!

انجماد یکی از بهترین راه ها برای افزایش ماندگاری مواد غذایی خام و پخته است. مشکل زمانی به وجود می آید که می خواهید این غذاها را یخ زدایی کنید و سپس مصرف کنید. برخی از افراد فقط چند دقیقه قبل از پخت غذا را از فریزر خارج می کنند یا در آب می گذارند یا به همین صورت منجمد روی اجاق می گذارند تا آماده شوند.اینها اشتباهات خطرناکی محسوب می شوند. زیرا ممکن است باعث مشکلات گوارشی و حتی مسمومیت شود.

برای یخ زدایی مناسب غذا، آن را از فریزر خارج کرده و یک شب در ته یخچال قرار دهید.

.4. مواد خام و پخته نباید با هم باشند!

برای جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی و مواد غذایی در یخچال، 2 قسمت مختلف را به غذاهای خام و پخته اختصاص دهید و هرگز این دو را در کنار هم قرار ندهید. این کار از فاسد شدن غذا جلوگیری می کند.در برخی موارد خراب بودن قطعات یخچال نیز در خراب شدن مواد غذایی تاثیر زیادی دارند.

* یکی از قطعات که خراب شدن آن باعث فساد مواد غذایی می‌شود رموستات یخچال است. برای تعمیر و یا تعویض این قطعه ویدیو آموزش تعویض ترموستات یخچال دالفک آی پی امداد را حتما ببینید.

5. گوشت و سبزیجات جدا!

یکی دیگر از راه های جلوگیری از فساد این است که از سبزیجات کنار گوشت خودداری کنید. این امکان وجود دارد که آلودگی ها و باکتری های موجود در سبزیجات باعث پوسیدگی گوشت شوند.

6. تخته آشپزخانه!

برای خرد کردن سبزیجات و گوشت از تخته استفاده نکنید. زیرا باکتری ها می توانند از گوشت به سبزیجات و بالعکس منتقل شوند و آنها را فاسد کنند.

7. انتخاب ظروف اشتباه و فاسد شدن مواد غذایی در یخچال

از ظروف پلاستیکی یا بطری های آب معدنی برای نگهداری آب لیمو استفاده نکنید. زیرا مواد اسیدی موجود در آب لیمو می تواند باعث ایجاد فعل و انفعالات نامطلوب با دیواره ظروف پلاستیکی شده و سمی و سرطان زا شود.

8. از حس بویایی خود خیلی مطمئن نباشید!

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که مردم مرتکب می شوند اعتماد به حس بویایی خود در مورد غذا است. یعنی بوی آنها را می گیرند و اگر بوی خوبی داشتند با خیال راحت مصرف می کنند. با این حال، باید بدانید که هر غذایی که فاسد یا فاسد شود، لزوما بوی بدی ندارد. زیرا یخ زدگی و دمای پایین یخچال می تواند بوی بد را از بین ببرد.

چه کار باید بکنیم

بهتر است هر ماده غذایی حداکثر 4 تا 5 روز نگهداری شود. اگر غذای شما حاوی ماهی یا غذاهای فاسد شدنی است، آنها را بیش از دو روز در یخچال قرار ندهید. زیرا بیشتر از این زمان غذا خراب می شود حتی اگر بوی بدی ندهد. برای آنکه بدانید به چه مدت میتوانید از مواد غذایی نگهداری کنید فیلم‌های آموزشی دالفک آی پی امداد را ببینید.

9. آلودگی دست و فساد مواد غذایی در یخچال

هنگام بسته بندی مواد غذایی حتما دست های خود را بشویید.آلودگی دست میکروب ها را به غذا منتقل می کند و غذا را فاسد می کند.

  • ۰۰/۱۱/۲۰
  • ایمان جهانبانویی

نظرات (۱)

سلام مواد غذایی داخل یخچال پروفایل ما هم خراب میشد سرویسکار نمایندگی تعمیرات یخچال پروفایل در تهران اونو درست کرد بعد از اون دیگه این مشکلا برای یخچالمون پیش نیومد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی