تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران 88959591

تعمیرات تخصصی لوازم خانگی سراسر تهران

تعمیرات لوازم خانگی سراسر تهران 88959591

تعمیرات تخصصی لوازم خانگی سراسر تهران

خدمات شرکت آی پی امداد با بیش از نیم قرن تجربه و دارای 50 نمایندگی مارکهای ایرانی و خارجی شامل تعمیرات ، نصب و راه اندازی یخچال فریزر ، ساید بای ساید ، یخچال صنعتی ، یخچال صندوقی ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی ، اسپیلت ، کولرگازی ، چیلر ، مایکروویو ، مایکروفر ، اجاق گاز ، جاروبرقی ، هود ، آب سردکن ، آبمیوه گیری ، اتوبخار ، توستر ، وسایل جزء و کل آشپزخانه و... 24 ساعته در محل می باشد.
تلفن نمایندگی ها در سراسر تهران
شمیرانات : 26154968
شمال : 22729703
سعادت آباد : 88972005
شهرک غرب: 88972002
شمالغرب : 88986181
مرکز : 88959591
غرب : 44840509
شرق : 77170036
جنوب : 66715774
24 ساعته : 09123336936

  • ۰
  • ۰

جاروبرقی یکی از لوازم بسیار پرمصرف است که در تمامی منازل از آن استفاده می گردد. این دستگاه با گذشت زمان به دلیل استفاده مکرر و نامناسب ممکن است دچار ایراداتی شود. یکی از انواع این مشکلات که می تواند موجب آزردگی خاطر مصرف کنندگان شود، جرقه زدن موتور جاروبرقی است. عدم توجه به نشانه های جرقه زدن موتور در دستگاه جاروبرقی می تواند منجر به کاهش عمر مفید دستگاه شده و با مرور زمان منجر به سوختگی کامل موتور گردد. از این رو در صورت مواجهه با این مشکل در جاروبرقی آاگ خود باید در سریع ترین زمان ممکن اقدام به علت بروز این مشکل و رفع آن نمایید. شما پس از مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که علت جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ چیست و چگونه باید این مشکل را در دستگاه خود برطرف کنید.

 

فهرست

  • دلایل جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ
  • سوختگی موتور جاروبرقی آاگ
  • خرابی کلکتور جاروبرقی آاگ
  • اختلال در بلبرینگ جاروبرقی آاگ
  • خرابی بالشتک جاروبرقی آاگ
  • اختلال در استاتور جاروبرقی آاگ
  • خرابی آرمیچر جاروبرقی آاگ
  • اتصالات مدار جاروبرقی آاگ
  • نکات جلوگیری از جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ
  • نتیجه گیری از علت جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ

 

دلایل جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ

به طور کلی در صورتی  که از جاروبرقی آاگ به مدت طولانی  به صورت بی وقفه استفاده شود، منجر به آسیب دیدگی آن شده و موتور شروع به جرقه شدن خواهد کرد. در بسیاری از مواقع برطرف کردن علت جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، اما در سایر موارد تنها با برخورداری از دانشی اندک می توانید ایراد دستگاه خود را به راحتی در منزل برطرف نمایید. در ادامه به بررسی رایج ترین دلایل بروز این مشکل می پردازیم.

سوختگی موتور جاروبرقی آاگ

یکی از اصلی ترین و رایج ترین دلایل جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ مربوط به نیم سوز شدن و سوختگی موتور دستگاه است. این مشکل می تواند برای سلامت جاروبرقی شما بسیار خطرناک بوده و موجب از کار افتادگی کامل آن گردد. در صورتی که موتور دچار خرابی شده باشد، در زمان کار با دستگاه جرقه هایی بزرگ و قرمز رنگ مشاهده خواهید کرد که هرچه سریع تر باید برای رفع ایراد و تعمیر موتور دستگاه خود اقدام کنید.

برای انجام این کار ابتدا باید موتور را به طور کامل از جاروبرقی خارج نمایید. سپس آن را به صورت مستقیم به برق وصل کنید. چنانچه در کارکرد موتور هیچگونه مشکلی مشاهده نمی شود، به معنای وجود ایراد در سایر قطعات دستگاه است. اما اگر موتور مشکل دارد، باید آن را تعمیر یا تعویض نمایید. البته باید دقت داشته باشید که تعمیر موتور جاروبرقی امری کاملا پیچیده بوده و بدون برخورداری از تخصص نباید اقدام به انجام این کار نمایید.

علت جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ

خرابی کلکتور جاروبرقی آاگ

یکی دیگر از مواردی که منجر به جرقه زدن موتورجاروبرقی می شود، بروز اختلال و خرابی در عملکرد کلکتور است. کلکتور قطعه ای است که در کنار سیم جمع کن جاروبرقی تعبیه شده است. وظیفه آن برق رسانی به سایر قطعات دستگاه می باشد. این قطعه که در وسط موتور قرار دارد، جریان برق لازم جهت به کار انداختن آرمیچر جاروبرقی را فراهم نموده و در نتیجه دستگاه می تواند قدرت مکش لازم را به دست آورد. در بریخ مواقع ممکن است در سطح یا تیغه های کلکتور خرابی هایی ایجاد شده و یا سیم پیچ کلکتور دچار پیچیدگی هایی گردد. در نتیجه این امر نوسانات برق موجب جرقه زدن کلکتور و موتور جاروبرقی خواهد شد. در صورت خرابی و فرسوده بودن کلکتور باید آن را تعویض کنید.

اختلال در بلبرینگ جاروبرقی آاگ

بلبرینگ های جاروبرقی قطعاتی هستن که می توانند به عنوان تکیه گاه عمل کرده و هرگونه فشار را به راحتی تحمل نمایند. از این رو مراقبت از این قطعه دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. به طور کلی عوامل مختلفی می تواند موجب خرابی بلبرینگ و جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ شود که از میان آن ها می توان به وارد شدن فشار بیش از حد به موتور و استفاده مکرر از جاروبرقی اشاره نمود. شما با مشاهده بلبرینگ و بررسی آن می توانید تشخیص دهید که این قطعه سالم است یا خیر. به عنوان مثال در برخی مواقع ریختن ساچمه های بلبرینگ نشان دهنده خرابی این قطعه است که می تواند تولید جرقه نماید. از آنجایی که بلبرینگ های جاروبرقی قابلیت تعمیر ندارند، باید آن ها را با قطعاتی نو جایگزین کنید.

خرابی بالشتک جاروبرقی آاگ

یکی دیگر از عوامل موثر بر روی جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ، خرابی بالشتک های آن است. در صورتی که بالشتک موتور دچار هرگونه ایراد و عیب در کارکرد خود شود، باعث می شود تا مصرف کنندگان جرقه هایی درشت و به رنگ قرمز از موتور دستگاه خود مشاهده نمایند. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی این قطعه و یا بروز اشتباه در جای سیم فاز و نول بالشتک صورت بگیرد که در هر صورت ایرادات آن با جرقه هایی نشان داده خواهد شد. از این رو برای رفع مشکل باید بالشتک را تعویض کنید تا مشکل دستگاه رفع گردد.

اختلال در استاتور جاروبرقی آاگ

استاتور یکی از قطعات اصلی موتور است که می تواند میدان مغناطیسی لازم جهت چرخش موتور را فراهم آورده و هنگامی که موتور به ذغال متصل می گردد، آرمیچر را به حرکت درآورد. در صورتی که این قطعه دچار خرابی شود، می توانید جرقه هایی درشت و سرخ رنگ را از موتور مشاهده کنید. از این رو چنانچه پس از بررسی دستگاه متوجه شدید که ایراد آن از سمت استاتور است، باید هرچه سریع تر اقدام به رفع ایراد و تعویض این قطعه نمایید.

خرابی آرمیچر جاروبرقی آاگ

در برخی مواقع به هنگام جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ باید به دنبال یافتن ایراد و خرابی در قطعه آرمیچر دستگاه خود باشید. در صورتی که آرمیچر دچار ایراد شده باشد، داخل جاروبرقی می توان جرقه هایی آبی رنگ و ریز را مشاهده نمود. از این رو به هنگام این جرقه ها باید سریعا برای رفع خرابی آرمیچر و تعمیر دستگاه خود اقدامات لازم را انجام دهید. جهت رفع مشکل آرمیچر باید آن را تعویض کنید.

اتصالات مدار جاروبرقی آاگ

بروز اختلال و مشکل در اتصالات مدار جاروبرقی آاگ یکی از ایراداتی است که ممکن است با گذشت زمان برای دستگاه ایجاد شود. به طور کلی دلایل مختلفی می تواند موجب اختلال در اتصالات مدار الکترونیکی جاروبرقی شود که باید برای رفع مشکل هریک از سیم پیچی های دستگاه به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. البته توجه به این نکته ضروری است که اتصالات مدار از پیچیدگی های زیادی برخوردار است. از این رو در صورت عدم برخورداری از تخصص و دانش لازم در این زمینه، از بررسی و تعمیر آن به شدت خودداری نمایید.

اتصالات مدار جاروبرقی آاگ

نکات جلوگیری از جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ

به طور کلی مصرف کنندگان با دنبال کردن توصیه های ایمنی استفاده از دستگاه و موارد نگهداری صحیح از جاروبرقی آاگ خود می توانند از بروز هرگونه مشکل نظیر جرقه زدن موتور جاروبرقی جلوگیری نمایند. در ادامه توصیه هایی مهم در زمینه پیشگیری از بروز این مشکل را برای شما آورده ایم:

  • بهتر است فیلترهای دستگاه خود را به صورت مرتب تمیز نمایید تا از فشار به موتور جاروبرقی جلوگیری شود.
  • همواره از سلامت پریز برق خود اطمینان حاصل کنید و سپس دستگاه را به برق متصل نمایید.
  • بهتر است بعد از 15 الی 20 دقیقه استفاده از جاروبرقی، به آن کمی استراحت دهید و به صورت پیاپی از آن استفاده نکنید.
  • در صورتی که نیاز به استفاده از جاروبرقی طی یک زمان طولانی داشتید، یک ربع طی فواصل معین به دستگاه استراحت داده و سپس مجددا آن را روشن نمایید.
  • هر چند وقت یکبار اقدام به بررسی سیم و اجزای درون باکس جاروبرقی خود نموده و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.

 

نتیجه گیری از علت جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ

در این مطلب به طور کامل به دلایل جرقه زدن موتور جاروبرقی آاگ پرداخته شد که می توانید که کمک راهکارهای گفته شده به راحتی و در کوتاه ترین زمان مشکل دستگاه خود را شناسایی و آن را رفع کنید. به طور کلی می توان گفت علت اصلی جرقه زدن موتور دستگاه به دلیل بروز مشکلات و ایرادات مختلف در اجزای جاروبرقی است که در صورت مشاهده هریک از جرقه ها، صداهای بلند، بوی سوختگی و ... باید حتما نشانه ها را جدی بگیرید. از ین رو چنانچه با موارد بالا مواجه شده اید، از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا مشکل دستگاهتان به طور کامل برطرف گردد.

منبع: https://ipemdad.com/

  • ۰۰/۱۱/۲۷
  • ایمان جهانبانویی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی